Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 31 augusti 2012 21:44

I måndags kom min beställning från Slöjddetaljer med en massa material till höstens pysseltid. Först ut raggsockor, till William och Olivia. Första gången jag stickar strumpor men tänkte att sticka kan jag väl. Jo, räta och aviga... Men hur läser man en stickbeskrivning???

Hälen va ju det svåra, fattade ingenting av beskrivningen så jag googlade lite och sen gjorde jag en egen variant utifrån hur jag ville ha slutresultatet. Blev rätt bra. Problemet när man inte följer beskrivningen är att det blir svårt att göra två likadana.

Williams svart/vita är klara. Olivias ros/lila ligger på tur...

Av Sara - 26 augusti 2012 21:48

Nu har Petter och jag precis begravt vår älskade Texas.

 


Kossorna och Tarzan va också med...

   


I förmiddags hittade vi honom död, påkörd av en bil, vid sidan av stora vägen. Han hann bo hos oss i drygt ett år. Nu får han sova gott och titta ner på oss från sin katthimmel.


Här är några bilder på Texas, från den lilla söta kattunge han va när vi hämtade hem honom i juni för ett år sedan till den stora majestätiska katt på nästan 5 kilo som han kom att bli.

   


Fotar sig själv ;)

 

Tvättar mig.

 


Mys med fåret.

 

Mys med Tarzan

   




Njuter i solen!    

Av Sara - 26 augusti 2012 20:56

Olivia har firats i 4 dagar! I torsdags va det sång och chokladbollar på dagis. I fredags firade vi i familjen. I lördags kom släkten. Och idag va det barnkalas med kompisarna! Kan lugnt säga att både hon och vi är ganska trötta ikväll.


Kusin Ebba va väldigt impad av Olivias krona... 

 

Den ska jag ha!

 


En present va för stor att slå in...

 

  

Premiärturen med Izor. "Tänk att jag fick en rosa cykel"


Och så många andra fina presenter klänning, one-piece, teater, godis och en i-pad. Vad ska du ha den till? Spela Memo... undrar hur mitt memo som jag fick i 3-årspresent såg ut... Tiden har förändrats! 


Fika!

 

 

Blåsa ut ljusen...

 

William med pappa och farmor.

 

Sötaste Ebba! Sitter fint i barnstolen, testar gungan ute och testar hoppgungan inne. 

        


Olivia ville ha lite lugn och ro från föräldrarna så det dukades för barnen på uterummet och för föräldrarna i vardagsrummet till dagesn barnkalas.

     

Vi började med att leta efter Pippis silverskatt i det ihåliga trädet.

   

Sen tårta! (Som inte va så uppskattad av fler än Olivia ;) ) 

   

Lek!!! Flickorna (Olivia, Alicem Clara och Eira) i sandlådan och Joar som va ensam kille på kalaset testade rutschkanan.

   

Sen dagens höjdpunkt, fiskedam!

 

Med godispåse, här två glada tjejer, Olivia och Klara.

 


Så här trött va vår finaste fina 3-åring när gästerna gått hem...


God natt!  

Av Sara - 24 augusti 2012 20:26

Idag fyller Olivia 3 år. Vi började med lite firande redan i sängen innan Petter for till jobbet.

   


Det va en fin teaterfront i första paketet. På bilden på kartongen va en prinsessa så då ville hon ha en prinsesskrona. Så kl 08.00 blev det pyssel...

     


Dagen fortsatte med tårtbakning. Telefonen ringde med jämna mellanrum för gratulationer. Först ut mormor och morfar som sjöng i telefonen redan strax efter 7. Olivia strålade när hon la på och pratade entusiastiskt kring sången och samtalet. Några timmar senare ringde farmor och farfar och sjöng. Nöjd Olivia som gillade uppmärksamheten. Sen ringde Åsa och sjöng. Nöjd Olivia men inget mer. Sen ringde Emma. Då hade Olivia börjat tröttna på alla som ringer och sjunger och talar om för Emma att hon inte behöver sjunga.


När Petter kommer hem från jobbet blir det mer paket och tårta.

Tårtan med ROSA grädde såklart!


   


Hela dagen fick jag med jämna mellanrum förklara för Olivia att mormor och morfar (och alla andra) kommer imon. Till slut säger hon;

"Men mamma, mormor sa ju att dem skulle gratulera mig på min födelsedag och jag fyller ju år idag."

Så rätt så rätt men ändå lite fel...


Imon blir det släktkalas och på söndag barnkalas. 


Lillebror gillade att fira sin fina storasyster.

 

Av Sara - 19 augusti 2012 19:41

Idag va det för tredje året i rad dags för Run for life i Tävelsås. En alldeles speciell tävling där allt går till forskning kring en muskelsjukdom som en liten kille från Tävelsås har. 


Familjens enda deltagare idag va Olivia, här redo att bege sig till tävlingen.

 


Uppvärmning är viktigt!

 



Spurten!
 


Diplom och godis till alla!

   


Efteråt va det bad...

 


Spruta med brandslangen...

 


Och testa höjdhopp under översyn av Stefan Holm...

   


Höjdhoppstalangerna kanske inte finns där men glädjen!




Av Sara - 17 augusti 2012 20:10

På måndag börjar allvaret igen, Petter ska tillbaks till jobbet och Olivia till dagis. Så nu är sista chansen att tälta, vilket Petter lovat Olivia att dem ska göra i sommar.


Så på med träningsoverallen, packa picknicken och upp med tältet.


Som tur är så är det nära hem. Jag och William sa godnatt och sitter nu framför tvn och kollar DN-galan (iaf jag, William har somnat). Får se om vi får sällskap i sängen i natt eller om dem sover hela natten i tältet!?


Tarzan frågade snällt om han fick en prinskorv. Mja.

 

Olivia älskade det än så länge och tyckte det skulle bli mysigt, spännande och kul!

 



Av Sara - 16 augusti 2012 19:18

Välkommen in i vårt pysselhus. Saker o ting är på plats så nu kan höstens regniga pysseldagar komma! Ikväll ska jag sätta mig med katalogen från Slöjddetaljer och se om det är nåt mer vi behöver... :-)

Av Sara - 13 augusti 2012 20:14

Idag plockade jag ut mina betongplattor ur sina formar. Den ena hade spruckit lite men den går att använda ändå. Den med hjärtat får vara en prydnad i grusgången medan den med runt hål fick bli inramningen för en liten rosplanta (utbytbar).

Fönstrena på uterummet fick sig en omgång också...

Presentation


Om livet på landet med loppisfynd, pyssel, inredning, mat&bak och utflykter.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Vart går din semesterresa i sommar?
 Sverige
 Utomlands

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Inredning


Skapa flashcards