Alla inlägg under maj 2013

Av Sara - 26 maj 2013 19:11

Igår gifte sig min kära lillasyster Emma med sin Henrik. Jag hade fått äran att vara bröllopsfotograf och jag kan säga att denna dag va mer hektisk än den dag då jag själv gifte mig för 6 år sedan. Men en underbar dag men underbara människor, bra väder och god mat. 


                                


Vi lämnar brudparet en liten stund... Här är jag med min familj!

   


Och syster nummer 2 med familj

  


Här är kusinerna

     


Mamma och pappa med sina mammor och barnbarnet Ebba 

 


Brudparet igen, lite bilder från kyrkan    

     


Brudparet med sin föräldrar och min lilla Olivia

      


Den lilla bröllopsfotografen

 


Några av brudens vänner 

 


Systrar

 


Bilresa hem till festen

 


Min mormor och min dotter

 


Brudparet har anlänt. Nu blir det trädgårdfest!

     


Suveränt god mat från Kvarnhagskällan

 


Tårtbakelser från Toftastrand och till höger i bild skymtar ni min hemgjorda praliner.

   


   ALL LYCKA TILL BRUDPARET   



Av Sara - 10 maj 2013 19:16

Idag blev det säsongspremiär för rabarberpaj på egna rabarber. Dem är inte många, dem är inte stora men dem är GODA!

Till kvällen grillade vi hel fläskfilé och gjorde en ljummen potatissallad och en tomat- & mozzarellasallad till.

Av Sara - 8 maj 2013 20:21

För drygt en vecka sedan kom vi hem från en underbar resa till Cypern. Men en helt annan resa än vad vi tidigare har gjort. Förut, även när vi hade Olivia med oss (Cypern va för övrigt hennes 6 utlandssemester...), så har vi sökt oss till ställen som erbjuder sevärdheter och utflykter, vi har hyrt bil och badat i hotellpoolen sista dagen för vi kan ju inte komma hem utan att ha testat den. Det vi har gjort på hotellet är att sova och äta frukost. 


Men denna resan va vi utanför hotellet 1 gång (bortsett från mina joggingturer och korta promenader till närliggande affär för inköp av vatten och jordgubbar)! Och det va en helt underbar semester! Vi badade i poolen, åt jordgubbar, åt glass, vilade och gick i Bamseparad. Bodde på ett fantastiskt Blue Village Althea Beach Hotel och hade halvpension. Skulle kunna rekommendera vem av er som helst att JA! välj det hotellet och ta all inclusive, så god mat!


Slut på reklamen. Eller nej, lite till, jag kan tänka mig att återvända till samma hotell en gång till, något som aldrig hänt innan, och om inte dessa bilder är lockande nog så vet jag inte...

 


Utsikt över poolområdet

 


Utsikt från frukost/middagsterassen där vi satt varje morgon och kväll och åt...

   


Det åts jordgubbar

 


Här visar Olivia den underbara konsten av att njuta totalt av en glass

         


En glass som William gärna ville smaka

 


Här väntar vi på bussen för vår enda utflykt

   


Och sen tog vi strandpromenaden hem

     

     


Maten va som sagt riktigt god!

     


Några kvällar va det chokladfondue till efterrätt

 


Varje kväll va det först Bamseparad

   


Och varje kväll underhöll Coco & Charlie

   


Och en kväll va det Bamseshow!

 


Frukosten va också kanon!
 


Och havet va varmt så några dopp blev det där

         


Men vi höll mest till vid barnpoolen

             


Värmen tog på krafterna och barnen va lättsövda på kvällen (även jag)

 



Utsikt från den enda restaurang vi åt på utanför hotellet...

    


På väg hem från vår lilla utflykt 

    


Spontant syskonmys

   


Som sagt, återvänder gärna! Men drömmer så länge :)





Av Sara - 7 maj 2013 21:43

Japp, det är så det står på fröpåsarna. Direktsådd maj-juni. Så som lite andhämtning efter en dag på jobbet och en tuff natt (inte många timmar sovandes) petade jag ner fröer i drivhusen. 


Morötter, sallad av olika slag, rödbetor, pak choi och dem förodlade bönorna (tror det är bönor, slängt fröpåsen och glömt vad jag satte, och än så länge är bladen ganska lika dem flesta andra blad...).


Planterade om tomaterna och chilin oxå.

Och va inne en sväng på Blomsterlandet på hemvägen och köpte finfina pelargoner!

Av Sara - 4 maj 2013 20:42

Idag har det varit trädgårdsfixardag hos oss. Två av pallkragarna fick varsin våning till.

 


Petter och Olivia hämtade en skottkärra med koskit hos grannen.

 


Och vi varvade planteringsjord och koskit så nu ska det väl växa så det knakar! Men lite mer hjälp på vägen med värme ska de små plantorna få. Dem gamla fönstrena som ligger i magasinet kom till användning.

 


Lite tvättning behövde dem också och så lite vattning av jorden så är det redo för plantering imon!

   


Riktig brandmansstil...

  


Varma och soliga dagar blir man ju grillsugen och idag blev vår premiärgrillning för säsongen!

   

Presentation


Om livet på landet med loppisfynd, pyssel, inredning, mat&bak och utflykter.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Vart går din semesterresa i sommar?
 Sverige
 Utomlands

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Inredning


Ovido - Quiz & Flashcards