Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Sara - 18 mars 2013 06:54


I lördags kom så änltigen dem små fröna ner i jorden. Ambitionen är alltid hög och tanken att 'det-är-inte-säkert-att-groningsgraden-är-så-hög-som-det-står-på-påsen' så blir det alltid lite fler frön i jorden än vad jag mäktar med att ta hand om sen när det är dags för omplantering.

Här är 6 sorters tomater, 6 sorters paprika/chili och blandade squashsorter. Och ja, jag har redan varit och tittat noga noga för att se om det kanske inte eventuellt skulle kunna kommit upp nåt litet grönt...   



Och här i finaste lilla shabby-chic-växthuset som jag fick av mamma o pappa när jag fyllde år står timjan och basilika*2 (jag satte rosmarin också men den ska tillbringa de första två veckorna i kylskåpet).  


Har ni testat fisktacos? Det är så mycket godare än vad det låter. Lax och tacokrydda (finns en särskild för fisk) och goda tillbehör. Mums!   

Och titta! Det är lite vår på väg under den smältande snön!  


Inte mycket snö kvar i trädgården, solen gör ett strålande jobb!  

Presentation


Om livet på landet med loppisfynd, pyssel, inredning, mat&bak och utflykter.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Omröstning

Vart går din semesterresa i sommar?
 Sverige
 Utomlands

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Inredning


Ovido - Quiz & Flashcards