Alla inlägg den 7 april 2013

Av Sara - 7 april 2013 19:53

Idag fick mina pelargoner från förra året se dagsljus efter att ha tillbringat vintern i jordkällaren. 

 


Deras kondition varierade men alla fick ny jord och gott om vatten och är nu pladerade på runda bordet i hallen uppe för att invänta tillräcklig värme på uterummet.

     


Mina fröer som jag satte för 3(?) veckor sedan har kommit upp. Snart dags för omplantering där med.

       


Igår va det en dag på stan för att hitta sommarkläder, främst till barnen, inför resan. Helgen har som vanligt också inkluderat träning och god mat. Igår kväll gjorde jag Pulled Pork, något jag tänkt göra länge och nu undrar varför jag inte gjort det tidigare. Såå gott! Recept i senaste numret av Buffé. Nu har ju inte jag varken tid eller tålamod att vänta 4-6 timmar, särskilt inte när man kommer hem kl 16 och maten ska stå på bordet kl 18. Men med hjälp av min tryckkokare (grymmast!) så går ekvationen ihop! Köttet fick 15 minuter i ugnen på slutet för att få lite grillyta.

 


Idag blev det fiskgratäng på spenatbädd med fänkål och sparris till lunch.

 


Bakade bröd också, Coltings risenta-bröd. Jag hade inget kokosmjöl hemma men jag tog kokosflingor och körde dem i matberedaren tillsammans med nötterna. Blev ett gott saftigt bröd med mycket nötsmak. Ingen kokossmak.

   


Och så va det det där med april och väder, aprilväder. Ruskväder på morgonen som övergick till mer eller mindre snöstorm och hagel som sedan drog bort, lämnade en vit gräsmatta och en sol från klarblå himmel efter sig som i sin tur trollade bort all snö under eftermiddagen och nu är vi tillbaka där vi va igår kväll, vädermässigt. 

   



Presentation


Om livet på landet med loppisfynd, pyssel, inredning, mat&bak och utflykter.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Omröstning

Vart går din semesterresa i sommar?
 Sverige
 Utomlands

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Inredning


Ovido - Quiz & Flashcards