Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Sara - 5 juli 2013 20:03

Planen för dagen va att inta solstolen och slappa medan barnen plaskar i polen. Nu va inte vädret på det humöret, utan grått och dant... så planerna ändrades till trädkojsbyggande. Allt annat än slappt men kul!


Olivia och jag gjorde varsin skiss på hur vi tänkte oss kojan.

  

Här är träden som fick utgöra grund.

 

Man måste mäta...

 

Provsitta så det håller...

 

Efter en hel dag ute, med undantag för lunchen som intogs inne i köket, så va kojan klar! Och vi har lekt fram den! Medans jag och Petter har sågat, skruvat och mätt så har vi samtidigt varit diverse roller i Olivias lek. William har hoppat runt, gått lite (med hjälp än så länge), sovit en stund och åkt rutschkana.

 

 

 

    

På nedre plan finns Olivias Café.       

Caféet inside.    

 

Och sådan mor sådan dotter... fram med kameran och fota resultatet!        

Undra vilka som hade roligast idag? Jag o Petter eller Olivia och William!?


Vi är i byggtagen känner jag... tur det blir lite avbrott imon med orientering. Så vi hinner fundera ut nästa projekt menar jag...  

 

Avslutade dagen med pizza.

 

Presentation


Om livet på landet med loppisfynd, pyssel, inredning, mat&bak och utflykter.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Omröstning

Vart går din semesterresa i sommar?
 Sverige
 Utomlands

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Inredning


Ovido - Quiz & Flashcards