Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Sara - 27 maj 2012 20:06

Insidan på gårdshuset fick en rejäl uppryckning förra helgen. Denna helg fick utsidan en välbehövlig puff i rätt riktning. Petter satte vindskivor och hängrännor medan jag tog målarpenseln och gav dörren en uppfräschning. Soffan under fönstret åkte med av bara farten (men den är bara grundad och det svarta ska också ha sitt...)


Före

    


Efter 

 


Före

 


Efter

 


Inte så illa! Men som alltid när man börjar så ser man fler saker som behövs... lite rödfärg kan nog va på sin plats så småningom. Vi behöver ett trappsteg också till dörren, det är ett lite för högt steg som det är nu.


Köpte en stor ampel med smultron och satte i gallret vid soffan och så omplacerade jag lite växter, squashen planterades ut och i den bakre pallkragen har jag satt spenat och morötter.


 



    



Gillade aldrig pelargoner när jag va yngre men nu älskar jag dem! Och dess små underbara rosavita blommor gör sig perfekt mot den hårda cementkrukan. De har fått sällskap av ett gulligt fågelbad (för myggen?) från Blomsterlandet och ett hjärta från Plantagen.


 

Presentation


Om livet på landet med loppisfynd, pyssel, inredning, mat&bak och utflykter.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Omröstning

Vart går din semesterresa i sommar?
 Sverige
 Utomlands

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Inredning


Ovido - Quiz & Flashcards